Blogg

Tankar och nyheter från vännerna på Stendahls

Så aktiverade vi 350.000 studenter på en vecka med vår framtidsmaskin

29 / mar / 2012
Christer Hedberg
Creative Digital Director / Head of Creative Development

”Vi vill nå Sveriges alla blivande högskole- och universitetstudenter och göra våra utbildningar synliga". Så lät uppdraget från SLU.

För att nå den notoriskt svårflirtad målgrupp utvecklade vi fram en kampanj där målgruppen finns – på Facebook.

En knapptryckning och vår magiska maskin berättar vad du kommer bli när du blir stor.

Att ungdomarna uppfattade kampanjen som ärlig och underhållande gjorde att vi fick en explosionsartad spridning på sociala medier och bloggar. Effekten blev fantastisk och överträffade alla förväntningar flera gånger om. På en vecka aktiverade vi 350.000 studenter som testade maskinen.

I veckans nummer av Dagens Media berättar man historien om projektet.

» Läs mer på projektets casesida

Publicerat inom: 
Webbkampanj
ShareShareShare
X
Namn och kommentar krävs för att skicka!