Blogg

Tankar och nyheter från vännerna på Stendahls

32-åring med digitalt fokus tar över på Stendahls

15 / feb / 2013
STENDAHLS
Reklambyrå

Nu tar Henrik Segergren, 32, över VD-posten på Stendahls i Göteborg med 140 miljoner i omsättning. Före detta VD Peter Ohlsson blir Vice VD och kommer att fokusera på sina uppdragsgivare och sin roll som Key Account Manager.

Henrik Segergren började som systemutvecklare och sedan jobbat vidare inom digital strategi och affärsutveckling. Med sina 32 år har han gjort något av en kometkarriär i reklambranschen. Hans fokus har hela tiden varit det digitala och att synka traditionell reklam med nya tekniska möjligheter.

”Att tänka bortom reklam och satsa på innovation, ny teknik, konsumentinsikter och strategi, är mitt sätt att bidra till att driva byrån framåt”, säger han.

”Vi har ett starkt digitalt erbjudande, och tillsammans med varumärkes- och affärsutveckling kommer det att fortsätta vara vårt fokus”, fortsätter han.

En annan fråga som engagerar Henrik är byråns kultur och arbetsklimat.

”Vi vill vara Sveriges bästa arbetsplats för talangfulla hybridkreatörer och kommer göra en del saker under året för att leva upp till det. Bland annat så har vi infört ”Fredagslabb”, som innebär att varje fredag har våra utvecklare ”egentid” där de fritt kan ägna sig åt att utveckla egna tankar och idéer. Det blir någon form av personlig utveckling, utan begränsningar i form av tidplaner, budgetar osv. Att folk trivs och får utrymme att stimuleras kreativt är A och O för framgångsrik kommunikation.”

Stendahls fokus 2013 kommer ligga på att utveckla kundernas digitala och mobila strategier och lösningar, inklusive tjänsteutveckling. Det kommer även att satsas ännu mer på innehållsdriven kommunikation som man ser ökar i betydelse i takt med att reklamtröttheten hos konsumenter ökar.

”Vi jobbar mycket med globala uppdrag och multinationella företag. Här är kombinationen av att sätta oss in i kundens affär, hantera en komplex marknad och tänka nytt och bortom den traditionella reklamen vår styrka. Här ser jag också en utvecklingspotential i att bli ännu bättre på global omvärldsbevakning, att lyfta blicken och tänka större.” säger Henrik.

På kundsidan ser 2013 ut att bli ett spännande år.

”Vårt fokus är alltid på befintliga kunder men vi för också just nu en del intressanta dialoger med nya företag, vilket jag gärna återkommer om under våren”, avslutar Henrik Segergren.

För mer info och frågor, kontakta:

Henrik Segergren, Stendahls
Tel. 031-600 200

Publicerat inom: 
ShareShareShare
X
Namn och kommentar krävs för att skicka!