Blogg

Tankar och nyheter från vännerna på Stendahls

Quality Award till vårt verktyg för Volvo

27 / mar / 2012
Christer Hedberg
Creative Digital Director / Head of Creative Development

Hur säkerställer man att Volvos alla återförsäljare globalt använder samma processer och levererar samma kundupplevelse på ett effektivt sätt?

Med återförsäljare runt hela världen är säkerställandet av gemensamma processer och kunduplevelse ett enormt projekt. Men med hjälp av vårt interna iPad-verktyg och webplats blir arbetet med säkerställandet och uppföljningen betydligt effektiviserat. Såpass enkelt att projektet nu tilldelats Volvo Cars Quality Awards.

Detta är ett pris som i år endast tilldelas tre projekt som förbättrat Volvos produkter och tjänster baserat på en rad mätpunkter på allt ifrån implemementering till effekt. Vi är extremt stolta över att vara en av årets vinnare.

– “The finalists showed strength, expertise and passion in their work. You all contribute to Volvo Car Corporation’s success,” summerade Volvo vid prisutdelningen.

Vi har haft med alla våra olika specialistkompetenser i huset – allt ifrån affärsutvecklare till interaktionsdesigners, webdesigners och mobil- och systemutvecklare – i arbetet, vilket är en förutsättning för att skapa en väl fungerande och användarvänlig lösning på en så här komplex utmaning.


Daniel Blecher, Projektledare.
031-600 215 eller daniel.blecher@stendahls.se

Publicerat inom: 
Webbplats, Övrigt
ShareShareShare
X
Namn och kommentar krävs för att skicka!