Om oss

Vi är en kreativ, digital och strategisk innovationsbyrå i Göteborg.

Hej, Det här är Stendahls.

 

120 UPPFINNARE UNDER SAMMA TAK.

Vi är 120 personligheter som drivs av nyfikenhet och kreativitet. Roliga, engagerade och smått geniala. Idag är mer än hälften av oss kreativa teknikutvecklare och specialister. Det ger oss möjligheten att se bortom media och hitta fler sätt att bygga våra kunders varumärken. Därför ser vi oss själva mer som uppfinnare än som reklamare.

 

SÅ HÄR TÄNKER VI.

 

OMTYCKT OCH OUMBÄRLIG, JA TACK!

Om man bjuder på sig själv, eller om man hjälper till, så bygger man långa relationer. Allra bäst blir det när man lyckas med både och, helst på samma gång. Vi tror på varumärkesupplevelser som förenklar och förbättrar, och som man tycker om. Både nytta och nöje helt enkelt. Det är vi bra på.

 

YTAN ÄR VIKTIG. MEN DEN ÄR INTE ALLT.

Vi utvecklar varumärket och affären ifrån grunden, i alla dess touch-points. Vår lösning kan vara en Facebook-kampanj, en förpackningsdesign, en reklamfilm, en e-handelslösning, ett mobilt säljstöd eller en retail-upplevelse, ett iPad-magasin, ett system för flerkanalspublicering eller en helt ny tjänst. Eller en kombination av dem. Helheten är viktig, så allt måste verkligen fungera tillsammans.

VÄRLDEN SOM SPELPLAN.

En idé, ett koncept, eller en kampanj kan vara hur bra som helst. Men om lösningen inte klarar sig genom den interna organisationen och hela vägen ut på marknaden, så spelar det ingen roll. Ofta har inte bolagets olika avdelningar samma helhetsperspektiv som marknadsavdelningen, vilket kan skapa friktion. Genom åren har vi utvecklat en fingertoppskänsla för hur vi tillsammans med marknadsavdelningen kan navigera runt dessa hinder. Faktum är att detta är lika viktigt som en riktigt bra idé.

 

 

MÄNNISKAN REGERAR.

Utifrån konsumenten kombinerar vi kreativitet, teknik och strategi för att lösa problem - inte bara för att skapa framgångsrik kommunikation. Det är så vi förhåller oss till en verklighet där tekniken har förändrat relationen mellan varumärken och konsumenter. Allt är upp och ner, eller tvärt om. Och idag är det konsumenten som styr. Därför behöver man lära känna dem. Man måste förstå deras utmaningar och hitta deras drivkrafter. Först då kan man skapa fungerande idéer.
 

THE SPARK-FACTORS.

Hur lyckas man med reklam i ett reklamtrött samhälle? De sex kollarna är vårt facit när vi bedömer idéer. Är det en upplevelse som känns i hjärtat? Eller som man inte kan låta bli att dela? Som blir ett samtalsämne vid fikabordet eller omskrivet på bloggar? Eller är det en smart funktion som man inte vill leva utan? Eller är det en kulturell företeelse man vill vara del av? Allt detta bidrar till en upplevelse som tänder gnistan hos folk! Den är vi ute efter.

 

 

VÄLKOMMEN TILL STENDAHLS!

Slå oss en signal, mejla eller titta in hos oss på Vasagatan 7, så diskuterar vi framtiden, och hur vi tillsammans kan forma den.